Business Bloopers

In maart 2015 is een nieuw boek verschenen: Business Bloopers. In dit boek, geschreven door Ed van Eunen, Thijs van Eunen en Frans Reichardt worden lessen getrokken uit meer dan 175 pijnlijke bedrijfsuitglijders en miljoenenverslindende marketingmissers. Business Bloopers is een bewerkte en herziene uitgave van het in 2010 verschenen Business Blunders (Pearson Education Benelux) en bevat vele nieuwe cases.

2015-02-17 Business_Bloopers_cover_2015_A5De meeste organisaties vertellen ons het liefst hun succesverhalen. Terwijl hun fouten en mislukkingen het leerzaamst zijn. Business Bloopers bevat een vermakelijke en leerzame bloemlezing van fouten die bedrijven en overheden in binnen- en buitenland maken. Van de ondergang van Buckler en Hyves, de verkoop van Bol.com door Bertelsmann, tot het mislukken van de tv-zenders Sport7 en Talpa. Van beroemde en beruchte mislukkingen tot onhandige reclameslogans of vertaalblunders. Op pijnlijke wijze wordt blootgelegd wat er misging en wat we hiervan kunnen leren.

Business Bloopers is onder andere verkrijgbaar bij Managementboek en bij Bol.com en kost € 17,95

 

“Business Bloopers bevat een vermakelijke opsomming missers. Immers, geen grotere vreugde dan Schadenfreude. En iedere generatie zal opnieuw dezelfde fouten maken. Gelukkig maar, ondernemen is risico nemen en dus – vaak – falen.”

Jort Kelder – Journalist & tv-presentator

 

“Management leer je met vallen en opstaan. Maar het helpt natuurlijk als je weet waar anderen al eerder over gestruikeld zijn. Business Bloopers is een feest van herkenning, leedvermaak én confrontatie. Want ik geeft eerlijk toe dat er verschillende producten en diensten voorbijkomen waarvan ik destijds dacht: dát is een goed idee!”

Ben Tiggelaar – Schrijver & trainer