Over

Van Eunen Marketing is in 1991 opgericht door Ed van Eunen. Sinds 2008 is ook Thijs van Eunen hier werkzaam.

Ed van Eunen

Na een jaartje bij een buitenlandse uitgever gewerkt te hebben kwam hij bij reclamebureau J. Walter Thompson  terecht. Na enkele jaren heeft hij een op deskresearch gespecialiseerd marktonderzoekbureau opgericht: Marketing Data, dat binnen korte tijd onderdeel werd van de Interview Groep (nu Ipsos). Daarna was hij medeoprichter van MAS Marketing & Sales Promotion dat al snel een van de meest spraakmakende en succesvolle SP-bureaus van de jaren tachtig werd. MAS werd onderdeel van Saatchi & Saatchi. Ed van Eunen verliet het bedrijf in 1991 om zich als zelfstandig consultant te vestigen.

Ed heeft altijd veel onderzocht en gepubliceerd. Daarnaast was hij actief in allerlei commissies. Hij was bestuurslid en voorzitter van de toenmalige Nederlandse Vereniging van Marktonderzoekers, hij was vele jaren actief als docent en als examinator bij de SRM, hij was juryvoorzitter van de Zilveren Meetlat (de voorloper van de Esprix), hij was van 1998 tot en met 2000 Effie-jurylid en hij was voorzitter van de toenmalige DMSA Commissie Beleid & Advies. Op dit moment maakt hij deel uit van het panel dat de PromZ Premiumpromotion of the Year bepaalt. Ook gaf hij tientallen lezingen en workshops in binnen- en buitenland, recent o.a. voor Vedis/TMA en voor het Brievenbuscollege. In 2010 hield hij de prestigieuze Panama-lezing op de Nationale Dag voor de Brievenbusreclame.

Sinds enkele jaren is Ed naast zijn marketingadvieswerk parttime directeur van Stichting Toetsingsbureau KCC, die audits voor diverse ISO-normen uitvoert bij marktonderzoekbureaus. Tevens is hij, namens de MOA, lid van de Beroepscommmissie Gedragscode Onderzoek & Statistiek.

Ed houdt zich dus bezig op verschillende fronten. Al deze activiteiten zorgen voor een brede en neutrale blik op de problematiek van de opdrachtgevers. Wil je rechtstreeks, vrijblijvend en vertrouwelijk in contact komen met Ed om te praten over de vraag wat hij resp. Van Eunen Marketing voor jouw onderneming of organisatie kan betekenen? Mail dan naar ed@vaneunen.nl.

Thijs van Eunen

In 2008 is van Eunen Marketing uitgebreid met een nieuw gezicht. Thijs van Eunen heeft zich bij Ed gevoegd om samen de krachten te bundelen. Na zijn studie Media en Cultuur aan de Universiteit van Amsterdam (afgestudeerd in 2007) is Thijs zich steeds meer gaan toeleggen op marktanalyse. Bij Van Eunen Marketing heeft hij dit verder ontwikkeld. Voor meer informatie over marktanalyses en de mogelijkheden daarvan kunt u contact opnemen met Thijs via thijs@vaneunen.nl.


error: